Sara reser

Ja det gör jag ibland faktiskt. Så ofta jag kan och har råd tror jag. Nä kanske inte men jag försöker sikta på att hamna där i alla fall. Nu är jag i Peru på den än så länge största resan jag har gjort. Både ytligt och invändigt. Jag känner mig som en ny människa i den här världen och jag är evigt tacksam för alla upplevelser jag har varit med om. Jag började i iquitos för ca 14 dagar sedan. Där åkte jag in i Amazonas djungel och försvann i mig själv. Jag träffade otroligt fina själar och vidgade min energikropp. 


Efter min tid var över åkte jag till iquitos över dagen och mötte upp Alejandra som varit med mig i djungeln men lämnade några dagar i förväg. En väldigt sliten och hektisk men ändå vacker stad. Vi hängde runt i den stekande hettan och tittade på en hel regnbåge av krimskrams. Jag köpte lite krimskrams med. Typ en stubbe och ett halsband. Bra val i det kapitalistiska samhället tycker jag. Vårt flyg till cusco gick inte förrän fem på morgonen så vi chillade i loungen på Alejandras hostel hela natten. Plaskade med fötterna i poolen och sånt. Sedan tog vi motocar genom ett tyst och mörkt iquitos till vår nästa destination. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0