snälla ni

Finns vissa ord som bara inte går, och tyvärr ryker ofta människorna med det ordet. Alltså tänk ord som ger en en dålig känsla i kroppen och visst illamående. Sjukt att bara ord kan göra så men vissa går bara inte och man vill bara spy på alla som använder dem. Det senaste jag stötte på, alltså ca tre minuter sidan är ordet lyx i alla dess former. Skriva saker som "lyxar till det lite grann" eller "hashtag lyx" gärna med en bild på snygga melonskivor, en trött laxfilé (lax är ju lyx) eller någt liknande. Åh och "vardagslyx" också. Alltså usch, jag sitter på riktigt och mår dåligt just nu för att jag bara stötte på en mening, vad i helvete liksom. Ordet lyx brukar åtminstone jag koppla ihop med tråkiga människor som just vill "lyxa till det lite", att ibland ska det vara lite finare och då ska det självklart visas upp för världen. Man har råd med lax liksom, det kostar ju faktiskt 63 kr för ett fyrpack så mm ja lyx alltså. Vad är grejen egentligen? Är man så desperat att man måste visa världen så fort man äter något spännande icke-svenskt och är lite lite bättre än alla andra svensson som äter potatis och torsk. Mm just det, du äter ju potatis idag igen, ja nä jag gjorde en så otroligt fräsch medelhavsrätt igår med feta (så världsvan att man inte behöver säga hela ordet) och rostade pinjenötter. Det är ju så kul att äta mat från andra kulturer liksom, jag äter nästan aldrig svensk mat tror jag, så tung på något sätt. MEN SNÄLLA NÅN, du beter dig precis lika svensk och tråkigt som vi andra men av någon anledning känner du dig lite bättre ch nytänkande så du ska tvunget slänga upp ditt otroligt trötta liv i andras ansikten. VI BRYR OSS INTE, vi kunde faktiskt inte bry oss mindre om dina rostade jävla pinjenötter FÖR VI ÄTER SAMMA SKIT, och nej det är inget speciellt och inget extravardagslyx med det. Åh, vill spy. Just själva grejen med att allt ska se lite finare och lyxigare ut utåt och man känner att man måste hävda sig så mycket. Nej dudu jag är då ingen vanlig Svensson för titta här, LAX! PÅ EN TISDAG MMMMMM...
 
Jag är tröt och ger mig nu, för annars blir jag bara arg. Några andra hemska ord (är f.ö. inte endast innebörden av ordet utan ordet i sig sm är fult, rullar fel på tungan eller något) är gofika, hora och sådant. Sedan finns det många fler men lämnar det nu. Förutom ett otroligt fult uttryck också som säkerligen kommer få ett eget litet inlägg någon rastlös natt: Glida på räkmacka.
 
Kom in på Socionomprogrammet på Göteborgs Universitet också, det gjorde mig glad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0