Sjuk, stressad och utmattad

Igår var Beethoven klantig och ramlade ur fönstret och föll från tredje våningen för att sedan landa på asfalten där nere. Hittade henne ganska snabbt i alla fall. Hon blödde från framtassarna och hade ont i buken så jag och Liza tog buss 17 till blå stjärnan där vi fick vänta. Hon var jjätteduktig trots att det var hundar överallt. Jag var inte lika duktig, uppe i varv som jag var när veterinären tidigare över telefon hade berättat om hur spräckt blåsa och inre blödningar.

Vi fick komma in preciis efter klockan hade slagit tolv och det blev nattaxa. Drygt med 3300 bara för att ens få se veterinären. Men det var lugnt, Beethoven fick med sig smärtstillande och gel för såren hem.

Hon har varit jättesöt och duktig trots tratten hon fick. Haltat i cirklar och baklänges och kämpat för att få in maten i munnen. Så tafatt att man bara vill gråta och skratta samtidigt, vilket jag också gör. Men hon blir bra, för tjock för att dö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0