Torrt kylskåp, torrt kök, torrt liv.

Varför hade aldrig vi kalaspuffar, cheerios eller något roligt hemma. Vafan start kunde man väl investera i någon gång varannan månad åtminstone? Inte ens start liksom. Nej vad ha vi istället? Oblandade havregryn som man kan lägga llite russin i om det finns eller torrrblandad müsli som man köper i såna där fulpåsar.

Jag har försökt få a-fil att smaka gott med typ tio olika medel. Efter tre skålar, som jag åt trots att de var skitäckliga, insåg jag att det faktiskt inte går att få sur fil och torr müsli att smaka  gott över huvd taget. Testade verkligen allt. Banan, kardemumma, sirap, honung, socker, sylt, råsocker och kanel. Men nej, filen smakade ändå bajs och jag fick ta mig genom skål efter skål. (Tror inte riktigt på att kasta mat.) Så nu sitter jag hä och är långt ifrån nöjd men alldeles för mätt för att försöka  med något annat.

Konstigt att jag liksom blev överlycklg och blandade alla olika sorter när jag kom hem till någon som hade sånt där "familjeskåp" med müsli. Okej, det gör jag faktiskt fortfarande. Blir alldeles glad i kroppen när jag möts av två eller fler flingpaket i ett skåp. Lyckan är gjord om det finns något i stil med coco pops. Om de fortfarande tillverkas.

Nej fy, vill åka in till  torp bara för att köpa ett paket kul flingor.. typ frosties. Skulle sätta mig och äta världens skål som ett pekfinger i förälderns ansikte för att jag gr vad jag vill när jag är ensam hemma. Hehh, busigt. Jag är busig när jag är ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0