Ord som får det att kypa i ryggraden av obehag

Okej, jag tänker bara ta de jag har stött på idag för listan är oändlig. Sedan ligger det självklart mycket i vem som använder dem, men dessa ord är de jag stötte på utan någon personlig bakgrund. Okej lite, men det är inte bara för att en viss person använder dem.

  1. Alla småord som används i meningar lite då och då för at alting ska bli så jävla käckt och lekfullt. Några  exempel är hihi, mm, japp (glöm inte jappjapp) osv.
  2. Förkortningar man använder som mkt, å istället för och eller att, e och liknande.
  3. Okej, det här kanske inte riktigt räknas men det kan förstöra en helt okej mening. Men i alla fall, smileysar. De värsta: XD :P xD =P =) =(, speciellt i kombination. Typ när man skriver "Ska supa skallen av mej :P XD" för att visa att man absolut inte var 100 % seriöst med et man sa men ändå lite.
  4. Något som också förstör är väl för många utropstecken, frågetecken eller något liknande i slutet av en helt okej mening. Typ "bärs är livet!!!" gärna med en p-smiley också.
  5. Förstärkande ord som är lite för klämmiga. Några jag stötte på nyligen är supersmarrigt, smaskigt, dundersött, superbra, superläckert (ryser), superhärligt, jättecoolt, superhäftigt osv. Listan är verkligen oändlig för det enda man behöver göra  är att ta et helt okej ord (förutom smaskigt, läckert och smarrigt för de är redan klämmiga i sig) och lägga super, dunder, jätte framför. Gärna med ett utropstecken efter, eller två... eller tre.
Nu kom jag av mig lite för listan blev inte så bra som jag hade hoppats, mest gnällig faktiskt. Jag tänkte åtminstone ursäkta mig ifall jag någonsin har använt mig av något av orden ovan eler komer göra det i framtiden. Seriöst då såklart. Allt är ju okej när man driver liksom. Det är som verklighetens xD eller :P. (fast lite mer respekterat... egentligen)

Kommentarer
Postat av: sofia

Du glömde en sak i användandet av smileysar. I alla fall när det kommer till "xD".

När man använder det i slutet på ett sms eller en mening(eller vadfan som helst när det kommer till en skriven text),Speciellt om man lägger till en annan smiley före eller efter, när man svarar på något seriöst.

T.ex: "Sitter i matsalen :)xD"

Eller svaret på att man inte ska med ut ikväll: "Okej, synd ): xD :)"



DET är nog det mest irriterande tror jag. Typ, "sitter i matsalen hahahahha"

"hahahaha,okej synd..."

Jag kan slita mitt hår för sådana sms.

2011-03-28 @ 11:55:16
URL: http://atomiique.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0