En kort fundering bara

Okej, en skitkort sak som jag aldrig riktigt har förstått mig på. Varför är storlek 32 så svår at få tag på? Den verkar inte finnas längre när man letar i butikerna eller på nätet. Och nej, måtten för storlek nuvarande 34 och 32 är inte identiska. Det skiljer faktiskt några centimeter. Därför skulle storlek  32 vara väldigt uppskattad om man vill hitta tajta grejer. Så min fråga till.... ja jag vet inte, alla kanske, är varför 32 inte får finnas kvar medan storlek 52-54 får ta upp 1/4 av butiken? Att vara storlek 54 är inte heller direkt hälsosamt så varför är det mer okej att de storlekarna  hänger framme och inte de mindre? Man föds inte till en 54, man har ingen kraftig benstomme, man äter bara lite mer än man gör av med okej? Så var det för många tjockisar som gnällde, är det därför storlek 32 inte finns eller ligger det något annat bakom? För jag är jävligt nyfiken just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0