Mysteriet på Greveholm

"Den tokiga familjen Olsson flyttar ut på landet för att fira jul. Av misstag hamnar de i ett slott i stället för det husbarnen, Lillan och Ivar, som gärna går på skattjakt och letar efter mysterier. Storasystern Melitta är dock mycket rädd för spöken (och även spindlar) och vill flytta hem igen. Snart kommer hon i kontakt med tidningsbudet Måns som bestämmer sig för att fotografera spökena Staffan och Jean. Så småningom utvecklas deras vänskap till en kärlekshistoria. Föräldrarna, Leif och Astrid, tror inte på spöken, och är helt ovetande om vilket mysterium som barnen börjar kasta sig in i. Spökena vill nämligen till en början få bort familjen från slottet, men efter ett tag inser de att hemligheterna som ruvar i slottet till sist bör avslöjas."



Aaah fan vad skönt med fredag. Nu är det bara 20 minuter kvar på sista lektionen och sen är det bara jag, min rökelse och världens bästa julkalender hela helgen. Jag vet inte varför me den enda som verkligen har bitit sig fast är Mysteriet på Greveholm. Visst, jag gillar många andra men den här älskar jag, verkligen. Åååh jag längtar, får hoppas att skithelvetesjävlabajsångesten håller sig borta. Den kommer säkert smyga sig på när jag sitter i teverummet. Det är bara vissa gånger i mitt rum som jag verkligen känner mig säkert. Twisted,  yes. Men jag vill inte skaffa nytt heller, trots att det antagligen skulle kännas förjävla bra till en början vet jag bara att jag skulle koppla det nya stället till ångest och dödslängtan med. Fan, vill ju inte göra något längre för att det bara skulle för evigt bli kopplat till den äckliga känslan. En så himla naken känsla, hur jävla äcklig man känner sig. Tänker alltid på något från förr, med mamma. Som om hon straffar mig för att jag växer och blev lönnfet. Fan vad äcklig jag är och känner mig ibland.

Och nu slutade det såhär, det som började som ett så bra "hejjagvillbarauppdateraersmåälsklingaaar" blogginlägg. Men nejnej, det ska alltid sluta såhär. Helvete, nu får jag börja med samhällskunskapen istället. Tänka på något annat. Puzzzzzszzzzszzz små söta bloggizzzasaaar. <33333333

Skämt åsido, jag ska nog förstöra något när jag kommer hem. Något jävligt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0