Kardemummascones

Okej, efter jag insåg att det där med en god natts sömn faktiskt bara varade en natt blev jag lite bitter (låg vaken från fyra). Tänkte försöka ta igen det å soffan idag framför något värdelöst på MTV eller en barnfilm av något slag, typ a troll in central park (?).

En sak till, har verkligen aldrig jort det förut men det senaste har jag börjat bita ihop käken hur hårt som helst när jag sover. Har ingen aning vad et beror på. Sanna (haha, nu fick du en liten länk på min ooootroligt besökta blogg) nämnde att hon hade samma problem (innan jag uppptäckte att jag hade det av någon anledning) så jag tänkte googla lite och se ifall det står något intressant.

Jag dricker mitt kafffe och känner mig nöjd som attan. Min morgonrock är asvarm vilket är en underbar förändring då jag brukar gå runt och frysa hela jävla tiden och mina underbara scones står för tillfället i ugnen. Kan lägga upp mitt superrecept och skjuta upp det här inlägget. Speciellt om de blir lyckade då det blir som en liten reminder till mig.





De ser verkligen helt busted ut men var verkligen skitgoda och trots att man knappt orkar en halv är de himmelska, speciellt med råsockret <3

Recept:

2 dl Grahamsmjöl
2 dl Vetemjöl
½ dl Havregryn (eller mer, men de blir väldigt lätt kompakta i kombination med grahamsmjölet)
2 tsk Bakpulver
½ tsk Salt
En helvetes jävla kardemumma blandas i smeten, kan verkligen aldrig bli för mycket (och råsocker om man gillar det)
50 g Margarin
2 dl Mjölk

Knådaknådaknåda, helst med händerna för att verkligen jobba ihop degen.
Gör fyra små bullar (om man vill ha lite mindre scones).
Dela på fyra, strö på havregryn och råsocker för att de ska se fina ut. (de blir ganska fula när man har i annat än bara vetemjöl så det kan ju vara kul med en fin yta fast det är såklart helt valfritt)

In i ugnen som förhoppningsvis tår på 225 grader i tio minuter.

Kommentarer
Postat av: linn niklasson

HAR OXÅ SAMMA PROBLEM! :o vaknar upp jätte ofta av att ja har skeet ont i tänderna o kan typ inte tugga någonting bara för att ja biter så hårt på natten :O

2010-11-21 @ 13:41:33
URL: http://www.niklassonjoannalinn.devote.se
Postat av: Sara

Men vafan! :o

Vi får kola upp det där du!

2010-11-21 @ 17:03:18
URL: http://makenai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0