Holland och s'nt

Jag skulle kunna skylla min d'liga uppdatering p' att jag 'r i Holland men det 'r ju inte riktigt sant. Kom faktiskt hit i s'ndags s' jag 'r bara d'lig helt enkelt. Men det 'r kul med lite milj'ombyte och s'nt, f'rutom att det h'r landet 'r s' himla platt och att det 'r s' kallt 'verallt. Haha, seri'st... jag vet inte vad det 'r men jag har frusit som ett as sen jag kom hit. Kan ta ig'r som ett exempel.

F'rst var vi i Groningen (?) hos Frans som bj'd p' mat och 'l. Himla trevligt men efter att ha frusit en hel dag och sedan forts'tta frysa trots att jag fick sl'ngt p' mig tre lager kl'der typ var jag lite sp'nd. Om man s'ger s'. Sen skulle vi ta bussen och den fick vi v'nta p' ett tag, fucking freezing it was yes yes. Sedan t'nkte jag ba: ah, fan vad sk'nt det ska bli att l'gga sig i en stor mysig dubbels'ng nu. (S'ngen jag sover i h'r hos Elisabeths pappa) Men nejnej, den var hur j'vla kall som helst s' jag lov och halvsov samt fr's till klockan fem p' morgonen. D' surade jag ihop och tog p' mig sockar och halsduk. Sen fr's jag lite till och runt sju n'gon g'ng somnade jag gott.

G'tt liv, nu var det ost i s'sen jag 't s' jag ska nog g' och tycka synd om min mage lite sedan se p' holl'ndsk tevee. Ajuste, k'pte skittr'kiga svarta Martens i Sneek idag men jag beh'vde ett par varma skor och de hade inga andra fina f'rger. L'ngtar till den dagen d' jag hittar en aff'r med en hel v'gg Martens i olika kul'rer. Pussp'er, hoppas det 'r medelhavsv'rme i Sverige. Hah...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0