Månsken

Natten till den 31 var månen sken riktigt starkt. Så starkt att det nästan var som solen sken där ute (självklart inte men man inbilla sig.. ja, ni fattar vad jag menar) så jag gick ut och försökte ta några bilder. Autofokus faila totalt (såklart) så jag försökte ställe in rätt men jag faila lite jag med. Egentligen är det skitbilder och de gör inte alls rättvisa till den stilla känslan man fick men det är i alla fall något. Så att jag, och de som såg det kan komma ihåg.. typ. Bilderna har inte kommit upp för jag har varit lat, helt enkelt. Det brukar bli att de ligger i kameran någon/några veckor innan jag gör något åt saken.

Juste. Bilderna var underexponerade och jag visste inte om jag ville låte det vara så, för det var ju faktiskt så det egentligen såg ut, eller ändra så det blev lite bättre bilder. Som vår lärare sa, är det skit in blir det skit ut med. Men jag la på lite, kunde inte riktigt leva med dem. Slutartiden gick på 10 sekunder... btw.



Man ser inte alls i så låg upplösning som det blir här men det glittrade överallt, eftersom det hade frusit. Var allt några minus och mina fingrar var ganska kalla när jag kom in.



Självklart är bilden
oskarp och jävlig men vafan, jag är ju lite glad över att
i alla fall inte fick tusen riktigt suddiga bilder och några
jag nästan kunde göra något av.





Pusshej.


Kommentarer
Postat av: Joakim

Bilden med Vattenpumpen är ju otroligt vacker :O Nattaktivitet samtidigt som det är ljust ute!

2010-01-12 @ 00:33:29
URL: http://kuxomois.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oh jädrar! Inte illa för att vara månljus! Gillar verkligen bilden på ditt hus med stjärnorna i bakgrunden =)

2010-01-14 @ 22:40:46
URL: http://sofiaenarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0