Västtrafik
Okej nu ska jag summera dagen hittills. Jag vakna tre gånger innan jag gick upp. 4:23, 6:36 och någon gång runt sju tror jag. Sedan gick jag upp, fixade lite grejer, kokade te, dammsög mitt rum och plockade ihop allt innan jag begav mig ut på min tuffa damcykel... som förövrigt är blå. Väntade på bussen som vanligt men när den kommer och jag vill gå på stoppar han mig. Det visar sig att det inte finns någon anslutning i bokenäs för att polisen hade stannat den när den försökte köra via Eriksberg och att jag inte kommer kunna ta mig in förrens runt tre, fyra i eftermiddag. Så jag fick cykla hem igen, lite förvirrad och så. När jag kommwer hem gör jag mitt första försök att sjukanmäla mig och sa att de fick ringa västtrafik om de inte trodde på mig. Sedan ringde jag västtrafik och använde mig av mitt hjälplösa, förvirrade tonfall. Då fick jag reda på att en stor jävla tankbil hade vält mellan Rotvik och Bokenäs så vägen hade spärrats av. Jahaaaa, därför försökte bussen köra över Eriksberg. Han på kundservice sa att de kunde ersätta taxi om jag kunde betala den .. först, men det kunde jag självklart inte. Såå jag ringde och sjukanmälde mig en gång till och var lika akward som första gången, hatar telefonsvarare... stå och prata med sig själv sådär. Så idag hade jag tänkt att ta lite bilder och se om det blir något bra. De senaste veckorna har jag sett ut som ett monster på bild, och nej jag vet inte varför :< (Bilden jag la till är gammal.. eller ja några veckor kanske. Jag har btw tagit ur dreadsen idag, HA jag vann vadet!, och hälften av mitt hår i princip.) Pusskram, baj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0