I'm making room for a brand new show



Idag har jag åkt till gbg, varit jäävligt effektiv (tillskillnad från bussarna jag tog), köpte hår och ett par snygga jeansthights. Nu sitter jag här, har drygat mig med dreads i några timmar och det blev bara 12 stycken tunna saker. Kan någon hjälpa mig fatta hur man får sina fluffiga dreads att fortsätta vara fluffiga  när man förseglar dom? (Jag kanvänder kokande vatten... och skulle kanske behöva en ny metod där med för jag bränner mig bara. Hårfönen är för klen, samma med plattången.) men som tur är har jag två paket till och lite fler dreads så det går nog bra. Har också blekt min brutala utväxt (därav den fagra bilden) så nu ser jag ut som... ja jag vet inte vad men bra är det inte.

Kommentarer
Postat av: Ines

Jag kör alltid med fön & det funkar as bra, dreadsen förblir fluffiga. Fönen för klen? Den jag använder är typ mer än 20 år gammal, söndrigt handtag men funkar utmärkt!:D Förresten, hade de kanekalon i min nyans?

2009-08-09 @ 13:37:51
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/
Postat av: Sara

är så rädd att det ska åka upp, för i vatten tvinnar det ju sig själv typ och det ... hände inget med fönen så det var väl därför jag var lite skeptisk. Men kan testa igen för jag vill ha större :D Ja jag hitta något som var väldigt likt ditt .. tror jag (y) lite rött fast med lite brunt... mörkare sådär.

2009-08-09 @ 14:04:14
URL: http://makenai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0