Jag har tänkt...

Jag har tänkt på en grej. Skapelseteorin. Jag diskuterade mars med pappa för några dagar sedan. (Han är jävligt bra att diskutera med) Det här är svårt att skriva ner eftersom det är en disskusition. Men ändå.

Eftersom NASA skickar ut kameror som tar bilder på mars och vi har tagit jättetjuusiga bilder på mars och vi vet nu att det antagligen har funnits en atmosfär och vatten. Ett utdött ekosystem. Men nu är det så att mars är en död planet. Det HAR funnits vatten, det HAR funnits en atmosfär och kanske tom liv. Mars är en död planet så varför ska vi rädda oss hos en planet som är i ett sämre tillstånd än jorden.

Sumererna visste en hel del om rymden, och de har en ritning där alla planeter går i par. Jorden och mars är ett par. (jupiter och sarturnus osv.) Varför visste sumererna så mycket om rymden? De kunde inte se hela solsystemet genom att bara se ut i himlen. Ändå har de ritningar på solsystemet som är exakta. Och att mars och jorden är ungefär lika stora och ihopparade kan inte vara en slump. Eller? Att våran första instinkt till räddning är Mars är helt naturligt eftersom den är närmast och mest lik jorden. Fast lika död som vår jord snart kommr bli. Sumererna kallade sina gudar för ... öh ja jag minns inte namnet men de två orden som sammanbinder alt betyder ungefär. "De som steg ner från himmelen." För sumererna såg inte sina gudar som odödliga gudar utan mänskliga fast odödliga. För myror är väl vi odödliga? Eftersom att så många myror hinner dö medan vi lever kvar. Alltså var gudarna människor som hade levt länge och tydligen "steg de ner från ovan". Oj nu börjar mycket falla på plats.

Till teorin:

Jag tror att Mars är vår använda planet. Att gudarna steg ner från ovan och att sumererna visste så mycket som solsystemet är inte en slump. Jag tror att Mars har varit som jorden, ett fungerande ekosystem. Där vi människor bodde (Screw the marsians.) och hade en kollosal teknisk utveckling precis som vi kommer att få om många år. (And look were we are now.) Därför visste sumererna så mycket! Vi människor hade forskat i många många år för att tillsist skapa en farkost stor nog att få med "de viktigaste människorna" som sedan steg ner till jorden. Deras barn kallades sumererna och föräldrarna lärde dem om solsystemet eftersom de hade teknologisk utrustning på mars som kunde bevaka hela solsystemet och vad som hände. Människorna från mars levde länge och lärde det som kom att kallas sumerer. Eftersom det inte fanns mycket teknisk utrustning på jorden fick sumererna rista in det i väggar och på cylindrar som de rullade mot väggar. Som vi människor hittade efter många år.

DET ÄR MIN TEORI. Dt är inte din, jag tvingar den inte på dig men det är vad jag tror. Nu fick jag inte med alls så mycket som jag ville och det är inte alls lika välformulerat och fint som jag ville. Inte alls lika trovärdigt som det skulle ha varit om jag hade kommit ihåg de summeriska namnen men det har skrev jag snabbt innan skolan så håll till godo... tror att jord var ankh eller någe på summeriska. Fan då.

End of story.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-11-24 @ 14:30:57
URL: http://http://whipstickagostop.blogg.se
Postat av: Ines

Det ligger mycket vettigt i det du skriver. Och jag håller med, det är extremt intressant! Man kan nästan hålla på och disskutera fram & tillbaka i timmar om ämnet. mycket intressant teori. trovärdig är den också. det gäller att inte bli för fanatish, höhöhöhöhö

2008-11-24 @ 14:34:00
URL: http://whipstickagostop.blogg.se/
Postat av: Jag

Självklart, än så länge är jag inte så fanatisk av mig haha.

2008-11-24 @ 15:21:53
URL: http://makenai.blogg.se/
Postat av: sofie

det var smart! hmm, vet inte hur jag tänker egentligen om det där. Lite för krångligt för att ens tänka på... höhö

2008-11-24 @ 17:21:40
Postat av: WJ

Tja, det finns väl en viss logik i det du säger. Men var tog deras farkost vägen? Din teori är intressant men det finns lite hål här och var, hur kunde de leva så länge t.ex.? Även om det skulle vara väldigt svårt att ens försöka lista ut. Nu blev jag nyfiken på dessa sumerer, finns det någon fin hemsida där det står om dessa?

2008-11-24 @ 18:16:52
URL: http://domvogel.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo det har jag också funderat på. Men allt har sina brister. Farkosten kan ha inte brutits ned eftersom den antagligen inte är organisk men jag antar att naturen kan ha tagit ut sin rätt på den efter miljoner år. Eller så har de helt enkelt skickat tillbaka människorna (eller vad det nu var innan det utvecklades till oss) för att ge en rapport på om naturen och sånt vilket gjorde att de ganska levde länge. För det var olika människor som kom ner.

2008-11-24 @ 19:24:11
URL: http://makenai.blogg.se/
Postat av: WJ

Iofs så finns det ju forskning som studerar varför man blir gammal och man försöker hitta tekniker som gör att man inte åldras. Och om de var så utvecklade som du påstår att de var så kunde de väl antagligen förlänga sina liv på något vis.

2008-11-25 @ 21:34:41
URL: http://domvogel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0