Högtider = Dåliga tider

Jag gillar inte julen. Möjligtvis julmusten och pepparkakorna men inte så mycket annars. Okej okej, pengarna också men wtf jag är bara människa. I alla fall, julen är lite fel tycker jag. Mysigt och så men ändå. et handlar bara om att shoppa till man får en hjärtinfarkt. Många fler dör på jul, man får ju fan magsår av den här högtiden. Stressa som fan för att köpa dyra leksaker till sina barn som de sedan bara leker med i någon vecka för sen är den tråkig och då hittar de något nytt på br som de vill ha. Pynta upp huset med massa julprydnader och slit ut dig som fan för att försöka få upp alla tusentals ljus på taken som ändå bara drar el och förstör ozonlagret. Hur känns det att bidra till naturförstörelse? Ät tarmar och onämnbara delar på grisen som du vanligtvis inte skulle vilja ta i. Ät till du spricker, det borde inte ta så lång tid. Sedan kan du utöva autotomi (kom inte på något bättre ord) så kan någon glad familj äta DIG på jul istället för alla djur som slaktas så vi får mer än vi behöver. Hela kristna grejen är ju inte så lockande heller. Sen förstår jag inte varför de som inte är kristna också firar jul. För det är ju en kristen högtid. Nä fyfan.

Jag ska iaf äta julmiddag hos mormor på behandlingshemmet på lördag. Och med julmiddag menar jag smörgåstårta. Är väl fortfarande där för att Rolf vill det för mormor är knappast närvarande. Förra året kunde hon inte gå, äta själv eller prata. Så jag funderar på hur illa det är det här året. Lite kul, det sista hon sa till mig var "Men... du ser så ledsen ut." (hon kom inte ihåg vem jag var, men hon kom ihåg ansiktet.) Har glömt vilket år det var men minst två, tre. Hon dör nog snart, hon var den som kom undan lindrigt i släkten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Julen är inte kristen! vi i norden firar midvinterblot som betyder att viklingarna hängde upp offrade djur och männsikor i granar (röda kulor=rött kött)Så länder som inte har asagudstro har härmat oss med julgranar, eftersom den kristna julen inte har något med tillexempel granar att göra.

http://www.jul-i-sverige.se/tidan/julblot.php

2008-12-18 @ 22:09:43
Postat av: Sara

Julen är också en kristen högtid eftersom det tydligen var då Jesus föddes. Så det kanske är både och?

2008-12-18 @ 22:49:31
URL: http://makenai.. ja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0